Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

Vai vakariņas ietekmē jūsu miegu?

Vai Jums ir grūtības aizmigt? Padomājiet par to, ko Jūs ēdat vakariņās. Lai turpmāk nevajadzētu mocīties ar ēdiena izraisītu bezmiegu, iepazīstināsim Jūs ar pārtikas produktiem, kuri traucē miegu, kā arī ar pārtikas produktiem, kuri ļaus jums gulēt kā zīdainim.

 

 

5 miega zagļi

Konservēta un kūpināta gaļa

Sviestmaize ar šķiņķi vēlu vakarā ir ļoti slikta ideja. Arī bekons, desas un kūpināta gaļa satur daudz aminoskābju tiramīna, kas liek smadzenēm izdalīt norepinefrīnu –smadzeņu darbību stimulējošu vielu, kas uztur mūs nomodā un padara nedaudz nervozus.

Šokolāde

Esiet uzmanīgi ar jebkāda veida šokolādi. Daudzi cilvēki brieduma gados ir jūtīgi pret kofeīnu, tādēļ neliels šokolādes daudzums saldējumā var izraisīt miega problēmas. Respektīvi, šokolāde satur aminoskābes tirosīnu, kuram ir stimulējošs efekts.

Enerģijas dzērieni

Šie dzērieni satur augstu kofeīna procentu, kā aminoskābes taurīnu, kas veicina sasprindzinājumu un adrenalīna izdalīšanos. Jaunākie pētījumi ir pierādījuši, ka dzerot enerģijas dzērienu pat dienas laikā, vakarā tiek pārtraukta miegainība un rezultāts ir nemierīgs miegs.

Kečups

Čili, pica un ass ēdiens kopumā ir grūti pārstrādājama pārtika un rezultātā tas traucē miegu. Skābs un ass ēdiens var izraisīt paaugstinātu kuņģa sulas izdalīšanos, grēmas un citus simptomus, kuri bloķē un pārtrauc gulēšanu.

Alkohols

Glāze vai divas pirms gulētiešanas relaksē, taču tas var pavērties pret Jums, izjaucot miegu. Alkohols paaugstina organisma atūdeņošanos un liek iet uz tualeti. Tas nozīmē, ka naktī bieži modīsieties.

 

 

5 miega draugi

Saldie un skābie ķirši

Šis ir dabiskais melatonīna avots. Tā ir viela, kas kontrolē Jūsu iekšējo pulksteni un līdzsvaro miegu. Speciālisti iesaka apēst sauju šo ogu stundu pirms gulētiešanas. Ja vēlaties cieši aizmigt lidmašīnā, paņemiet līdzi nedaudz saldo vai skābo ķiršu.

Banāni

Kālijs un magnijs dabiskā veidā atslābina muskulatūru, un banāns ir bagātīgs šo abu ķīmisko elementu avots. Tie satur aminoskābi L-tritofānu, kas smadzenēs pārveidojas 5-hidroksitriptofānā. Vēlāk tas pārtop par relaksējošo neirotransmiteraserotonīnu un melanīnu.

Grauzdiņš, maize, spageti…

Pārtikas produkti, kas bagāti ar ogļhidrātiem, veicina insulīna izdalīšanos, kas rada miegainību.

Auzas un graudaugi

Auzas un graudaugi arī izraisa insulīna izdalīšanos un paaugstina dabisko cukura līmeni asinīs, kas padara miegainu. Auzas ir dabisks melatonīna avots, kuru daudzi cilvēki uzņem ar miegazālēm.

Silts piens

Arī pienā ir aminoskābe L-triptofāns, kas pārvēršas par 5-hidroksitriptofānu un veicina relaksējošā serotonīna izdalīšanos. Tajā ir arī daudz kalcija, kas palīdz gulēt.