Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģini
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

Smadzenēm nepieciešamas tikai 6 minūtes miega

Vācijas ārstu pētījums ir satricinājis vispārējo uzskatu par to, ka cilvēka enerģijas un aktivitātes nodrošināšanai ir nepieciešams ilgs un mierīgs miegs. Žurnāls New Scientist ir publicējis pētījumu, kas vēsta pretējo – lai cilvēks atgūtu savu formu, smadzenēm ir nepieciešams tikai 6 minūtes ilgs miegs.  

Vai dziļais miegs patiešām ir „visgudrākais”?

Līdz šim zinātnieki ir veikuši virkni pētījumu par miega ietekmi uz smadzenēm un atmiņu. Tajos zinātnieki dominējošā pārsvarā nonāca pie vienotas atziņas – dziļš un ilgs miegs ir vislabākais. Šodien, šķiet, ka paši zinātnieki ir „pamodušies”.

Kā tika veikts pētījums?

Ārsti atlasīja studentu grupu, lai izpētītu miega ietekmi uz garīgajām spējām. Studentiem bija jāatceras virkne vārdu un pēc stundas viņi tika pārbaudīti. Šīs stundas laikā pirmās grupas cilvēkiem vajadzēja pagulēt 6 minūtes, bet pārējiem bija jāpaliek nomodā.

Atklājums: īsajam miegam ir neticami lielisks efekts

Rezultāti parādīja, ka studentiem no pirmās grupas izdevās iegaumēt vārdus labāk. Līdz šim pastāvēja uzskats, ka iegaumēšanas process sākas tikai dziļajā miega fāzē, apmēram 20 minūtes pēc tam, kad cilvēks ir iemidzis, tomēr šis pētījums pierādīja, ka labvēlīga ietekme var būt arī no ļoti īslaicīga miega. Tādējādi, pirmo reizi tika pierādīts, ka neilgs miegs jeb snaudiens uzlabo atmiņu.   Daži cilvēki skeptiski izturas pret šī pētījuma rezultātiem. Viņi uzskata, ka pilnībā paļauties uz šī pētījuma laikā izdarīto atklājumu nevar, jo vēl aizvien ir virkne pierādījumu, kas liecina par to, ka atmiņa veidojas un attīstās ilga un dziļa miega laikā.