Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

Matrača izvēle atbilstoši gulēšanas pozai

Pastāv 3 pamata veidi, kādos mēs guļam, un šie veidi nosaka to, cik stingrs matracis mums katram ir vajadzīgs. Šīs trīs dažādās gulēšanas pozas ir: uz muguras, uz vēdera un uz sāniem. Jūsu ierastajai gulēšanas pozai ir būtiska nozīme, izvēloties matraci.

Mēs ar daudz ko atšķiramies cits no cita — arī ar gulēšanas pozu 

Katrs guļ savā unikālā veidā, un nepastāv konkrēta skala, kas norādītu, kādai jābūt matrača stingrībai katrā konkrētajā gadījumā. Tomēr ir zināmi vispārīgi ieteikumi pareizā matrača piemeklēšanai, lai tas būtu piemērots jums un jūsu partnerim.

Pozīcijas uz muguras un sāniem

Tie, kuriem patīk gulēt uz muguras, guļ tā sauktajā supīnajā pozīcijā. Šai pozīcijai atšķirībā no gulēšanas uz sāniem ir nepieciešams pavisam cits atbalsta veids. Guļot uz sāniem jeb laterālajā pozīcijā, ķermenis mazāk pieskaras gultas virsmai, bet galva salīdzinājumā ar pozīciju uz muguras atrodas augstāk.

Mazākums — tie, kuri guļ uz vēdera

Cilvēki, kuri guļ plakanā veidā ar krūtīm uz leju un muguru uz augšu, ir mazākumā. Viņu pozīcija ir nedaudz līdzīga muguras pozīcijai, jo arī viņu ķermenis lielā mērā saskaras ar gultas virsmu un viņu galva atrodas cieši klāt pie guļamās virsmas. Vienīgā atšķirība ir tajā, ka viņi nereti noliec galvu uz sāniem vai balsta to ar rokām.

Vai nezināt, kā parasti guļat?

Ja īsti nezināt, kurai kategorijai piederat, ir divi veidi, kā to uzzināt. Abi ir ļoti vienkārši. Ja guļat viens(-a), centieties pavērot, kādā pozā parasti pamostaties. Parasti to divdesmit minūšu laikā, kamēr aizmiegat, visticamāk, maināt ķermeņa pozu vairākas reizes,  tomēr pozīcija, kurā pamostaties norādīs uz to, kā gulējāt lielāko nakts daļu. Tā ir jūsu pamata gulēšanas poza.

Pajautājiet partnerim(-ei)!

Ja neguļat viens(-a), palūdziet, lai jūsu gulēšanas pozu pavēro jūsu partneris(-e). Viņš(-a) noteikti varēs jums pateikt, kā guļat.

Zelta vidusceļs: vidēji stingrs matracis

Saskaņā ar medicīnas nozares speciālistu pašreizējo nostāju vidēji stingrs matracis jūsu veselībai ir vislabākais. Tomēr, lemjot par matrača izvēli, būtiska nozīme ir jūsu gulēšanas pozai, lai jūs varētu pamatoti izlemt, vai vēlaties atkāpties no zelta vidusceļa prakses principiem vai ne. 

Stingrāks matracis muguras pozīcijām

Tiem, kuri guļ uz muguras, ir ieteicams izvēlieties kādu no stigrajiem matračiem. Tā kā visa mugura saskaras ar matraci, ķermeņa svars tiek sadalīts vienmērīgāk, nekā guļot uz sāniem.

Kāpēc nav ieteicams gulēt uz pārāk mīksta matrača?

Ja matracis ir par mīkstu, ķermeņa smagākās zonas iegrimst matracī, bet tas savukārt var radīt saspringumu mugurā. Matracim tādējādi ir jābūt elastīgam, un ķermenis tajā nedrīkst iegrimt, lai mugura atrastos pēc iespējas dabiskā stāvoklī.

Mīkstāks matracis sānu pozīcijām

Tiem, kuri guļ uz sāniem, ir nepieciešams nedaudz mīkstāks matracis. Šādi guļot, ķermeņa svars sadalās uz mazāku saskares laukumu, un pārsvarā tas koncentrējas plecu zonā. Matracim ir jābūt elastīgākam, lai ķermenis tajā varētu dziļāk iegrimt.

Svarīgs ir galvas atbalsts

Attālums starp galvu un matraci ir lielāks. Tādējādi, ja neizmantojat augstāku spilvenu, svarīgi ir iegrimt dziļāk, lai novērstu pārāk lielu kakla izliekumu un galva neatrastos nedabiskā stāvoklī.

Stingrāks matracis pozīcijām uz vēdera

Tiem, kuri labprātāk guļ uz vēdera, būtu jāizvēlas stingrāks matracis, jo tāpat kā muguras pozīcijā ķermeņa svars tiek sadalīts uz plašāka laukuma. Šādā pozīcijā pleci matracī pārāk dziļi neiegrimst, tomēr, ja matracis ir par mīkstu, gurnu zona nesaņem vajadzīgo atbalstu.