Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

Kā cīnīties ar nogurumu?

Kā izvairīties no noguruma un uzpildīt enerģiju?

Varat būt pārliecināta – jūs neesat vienīgie, ko šogad atkal piemeklējis rudens nogurums. Pat, ja neguļat pietiekami ilgi un trūkst laika pienācīgai atpūtai, jūs varat izvairīties no rudens noguruma. Lai pietiekoši atpūstos, nav jāgaida atvaļinājums, cīņā ar nogurumu varat piemērot arī citas metodes.

Produkti, kas cīnās ar nogurumu

Iespējams, ka noguruma iemesls slēpjas tieši uzturā lietotajos produktos. Izvairieties no tiem produktiem, kuru sastāvā ir augsts GI līmenis. Šie produkti ātri vien piešķirs trūkstošo enerģiju, bet tikpat ātri tā tiks iztērēta, kā rezultātā būsiet mazāk enerģiska, nekā bijāt sākumā. Un tas radīs nogurumu.

Tādēļ iekļaujiet savā uzturā produktus ar zemu GI līmeni.

Produkti ar augstu GI koeficientu:

  • Baltmaize
  • Makaroni
  • Cepti kartupeļi

Produkti ar zemu GI koeficientu

  • Rieksti
  • Zivis
  • Putnu gaļa
  • Pilngraudu maize

Vingrinājumi enerģijas celšanai

Ja neesat pieraduši vingrot, teiksiet „vingrošana mani nogurdina vēl vairāk”. Bet tā nav taisnība. Taisnība ir tā, ka fiziska slodze nogurdina īstermiņa. Bet ilgtermiņā tā palielinās enerģijas līmeni, jums būs labāks garastāvoklis un vieglāk tiksiet galā ar stresu.

Veltiet ikdienas vingrošanai pusstundu

Ja baidāties strauji ielēkt sportā, sāciet lēnām. Vismaz izejiet pastaigāties. Pirmajā nedēļā pastaigai vajadzētu ilgt aptuveni 10 minūtes, tad pagariniet to par 5 minūtēm katru nedēļu. Drīz jūsu fiziskā aktivitāte kļūst izteiktāka!

Ēdiet mīkstos augļus

Lietojiet uzturā mellenes, zemenes, dzērvenes un ķiršus. Mīkstie augļi ir bagātīgs antioksidantu avots un palīdz no organisma izvadīt toksīnus. Šādā veidā spēsiet veiksmīgi cīnīties ar hronisku nogurumu un enerģijas trūkumu.

Akupunktūra mājas apstākļos

Ķīnas medicīna ir atklājusi akupunktūras punktu, kas palīdz cīnīties ar stresu un nostiprina imūnsistēmu.

Tas atrodas uz labās kājas, četru pirkstu platumā zem ceļgala bļodiņas. Uzspiediet uz šī punkta ar īkšķi tik stipri, lai sajustu spiedienu. Spiediet uz šī punkta 3 – 5 minūtes un tas atkārtojiet procedūru otrajai kājai.

Žeņšeņa sakne – enerģijas avots

Ķīnas medicīnā žeņšeņs ir pazīstams kā enerģijas karalis. Pretēji kafijai, kas stimulē centrālo nervu sistēmu, žeņšeņs pakāpeniski paceļ enerģijas līmeni. Turklāt, tas palīdz imūnsistēmai cīnīties ar stresu. Žeņšeņu iespējams uzņemt kapsulu vai gardas tējas veidā.

Magnijs – neaizstājams cīņā ar nogurumu

Magnijs ir ļoti svarīgs enerģijas avots organismā. Tas ir tādēļ, ka ikreiz, kad organisms ražo enerģiju, jūsu šūnām – mitohondrijām – nepieciešams magnijs. Tieši magnijs ir tas, kas cilvēkiem parasti pietrūkst, ja viņi uzturā lieto pārāk lielu daudzumu sāls un piena produktu. Tādēļ lietojiet uzturā produktus ar pietiekamu magnija daudzumu vai lietojiet magnija tabletes.

Produkti, kas satur lielu daudzumu magnija

  • Mandeles
  • Brazīlijas rieksti
  • Saulespuķu vai ķirbju sēklas
  • Sezama sēklas

Ēdiet zaļi

Zaļā krāsa dziedē acis, taču ne tikai – tā spēj arī palielināt enerģijas daudzumu organismā! Ēdiet kviešu un miežu dīgstus. Tie visi satur hlorofilu un ir lielisks proteīna avots, kas spēj nodrošināt organismu ar nepieciešamo enerģijas devu.