Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

8 padomi, kā nostiprināt imūnsistēmu

Lai šajā ziemā nesaslimtu…

Mūsu imūnsistēmai jābūt tik spēcīgai, lai tā spētu pasargāt mūsu organismu no baktēriju un vīrusu uzbrukumiem, tajā pašā laikā, tā nedrīkst būt pārāk spēcīga, lai neradītu autoimunitātes saslimšanas.

Piedāvājam 8 vienkāršus veidus kā mainīt dzīvesveidu, lai palīdzētu organismam izstrādāt tieši to imūnsistēmu, kas ir nepieciešama – ne pārāk vāju, ne pārlieku stipru.

1. Satiecieties ar cilvēkiem

Imūnsistēmai patīk, ja kontaktējieties ar draugiem un kopā pavadāt laiku. Arī pieskārienam ir liela nozīme. Apskaušanās un pārējās pieskārienu formas veicina organismā esošo aizsardzības šūnu spēju iznīcināt kancerogēnās šūnas un tās šūnas, uz kurām ir iedarbojies vīruss.

2. Klausieties mūziku

Mūzikas klausīšanās pozitīvi ietekmē mūsu imūnsistēmu. Tai ir jābūt mūzikai, kas jums patīk un ir tuva, jo tikai tādai būs labvēlīgs iespaids uz imūnsistēmu. Zinātnieki ir atklājuši, ka mierīgas mūzikas klausīšanās veicina tos pašus smadzeņu centrus, kurus stimulē laba maltīte un sekss.

3. Samaziniet skaļumu

Katra nevēlama vai nepatīkami traucējoša skaņa rada muskuļu saraušanos, paātrina sirdsdarbību, asinsvadu kontrakcijas un zarnu trakta darbības traucējumus – tieši tāpat organisms reaģē stresa laikā. Atrašanās skaļa trokšņa ietekmē spēj radīt izmaiņas asinsspiedienā, holesterīna līmenī un imūnsistēmas darbībā.

Mēģiniet izolēt šādu troksni no savas apkārtnes, pat, ja jums būtu jāieliek ausu aizbāžņi vai jālūdz restorāna vai sporta zāles pārvaldniekam samazināt mūzikas skaļumu.

4. Paskatieties uz lietām no labās puses

Imūnsistēma ir atkarīga arī no vispārējās dzīves uztveres – jūsu domām un emocijām – tādēļ raugieties uz dzīvi pozitīvi! Ja skats caur rozā brillēm spēj nostiprināt imūnsistēmu, kāpēc gan tās neuzlikt un neizmēģināt?

5. Skaļi smejieties!

Skaļa un sirsnīga smiešanās pozitīvi ietekmē aizsardzības šūnu rašanos. Tā veicina asinsriti, zarnu trakta darbību, samazina asinsspiedienu un muskuļu saspringumu.

6. Domājiet

Neiroloģe Dr. Marianna Daemonda no Bārklijas universitātes Kalifornijā atklāja, ka bridža spēlēšana veicina to sieviešu imūnsistēmu, kas šo spēli spēlēja. Viņas pētījums ir pirmais, kurš norāda uz saistību starp imūnsistēmu un to smadzeņu daļu, kas atbild par plānošanu, atmiņu, intuīciju, tiesāšanu un abstrakto domāšanu.

Daktere Daemonda uzskata, ka jebkura garīga aktivitāte, kas iever vismaz vienu intelektuālo funkciju, ir ļoti noderīga uzlabotai imūnsistēmai.

7. Izvairieties no stresa

Ne tikai pati situācija spēj radīt negatīvu ietekmi uz mūsu imūnsistēmu, bet arī veids, kā mēs šo situāciju uztveram. Piedāvājam veikt ātru testu, lai uzzinātu, vai jūsu reakcija nodara ļaunumu imūnsistēmai – atbildiet uz jautājumiem ar Jā vai Nē.

Stresa laikā jūs:

  • Ciešat no galvassāpēm?
  • Elpojiet ātrāk?
  • Pamanāt, ka sirds sit straujāk?
  • Sakožat zobus un sasprindziniet žokļus?
  • Ciešat no gremošanas trakta problēmām?
  • Jūtat muskuļu spriedzi – sāpes kaklā un kakla stīvumu?
  • Jūtaties nervozs?
  • Jūtat, ka plaukstas kļūst aukstas un mitras?
  • Esiet viegli aizkaitināms un nepacietīgs?

Ja ar 'Jā' esat atbildējuši uz lielāko daļu jautājumu, jūsu reakcija stresa laikā ir kaitīga veselībai. Apgūstiet stresa mazināšanas metodes un veidus kā no tā atbrīvoties.

8. Pasargājiet sevi no baktērijām

  • Uzklājiet ķermeņa pieniņu vai losjonu Baktērijas var viegli iekļūt sausā un saplaisājušā ādā, tādēļ katru dienu uzklājiet ķermeņa pieniņu vai losjonu
  • Uzklājiet uz trenažieriem dvieli Baktērijas vairojas ķermeņa izdalītajos sviedros un taukos, tādēļ pirms sēžaties un sākat treniņu uzklājiet uz trenažiera dvieli. Neaizmirstiet dezinficēt velotrenažiera rokturus pirms ķeraties tam klāt.
  • Mazgājiet rokas pēc savu mājas mīluļu noglaudīšanas Mājdzīvnieku spalvās mīt dažādi parazīti. Tādēļ ļoti ieteicams ir aizliegt tiem lēkt uz gultas vai dīvāna.