Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet
  • Izņemiet preci bez piegādes maksas
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
  • Iegādājieties preces līzingā

6 vingrinājumi cīņai pret pietūkušām kājām

Kā novērst smaguma sajūtu kājās?

Mostoties no rīta, kā arī vēl vienas smagas dienas beigās – vakarā, kāju locītavās ir jūtams sāpīgs smagums, bet kājas ir piepampušas. Kā to var novērst?

Rīta vingrojumi

Dažas pirmās rīta stundas asinsrite vēl nedarbojas pilnīgi efektīvi, tādēļ to vajadzētu stimulēt. Šie vingrojumi novērsīs ūdens uzkrāšanos kājās – it īpaši, ja jums nāksies sēdēt vai stāvēt ilgāku laiku.

1. Apstājieties taisni, kājas kopā, rokas izstieptas priekšā.

Paceliet kāju pirkstus un palieciet šādā pozīcijā 5-6 sekundes, tad atgriezieties sākuma pozīcijā un atkārtojiet šo vingrojumu desmit reizes. Vingrojums palīdzēs asinīm daudz vieglāk sasniegt sirdi.

2. Apgulieties uz labā sāna un palieciet labo roku zem galvas. Kājas nedaudz ielieciet ceļgalos.

Paceliet labo kāju uz augšu un nolaidiet sākuma pozīcijā. Atkārtojiet vingrojumu 15 reizes, Tad veiciet vingrojumu esot arī uz kreisā sāna. Vingrojums veicina asinsriti.

3. Apstājieties metra attālumā no sienas. Pielieciet vienu kāju pie sienas un atspiedieties pret to ar plaukstām.

Aizmugurējai kājai jābūt izstieptai ar pēdu cieši pie grīdas. Noliecieties uz priekšu ar plaukstām pret sienu, līdz sajūtat aizmugurējās kājas muskuļa nostiepšanos. Palieciet šādā pozīcijā 10 sekundes un tad veiciet vingrojumu ar otru kāju.

Atkārtojiet šos vingrojumus 3 piegājienos; īpaši lietderīgi šie vingrojumi būs tiem, kuri daudz laika pavada stāvot kājās.

Vakara vingrojumi

Ja kājas piepampst vakaros, tas nozīmē, ka ir apgrūtināta asins cirkulācija un uz vēnu sieniņām tiek radīts spiediens paplašinot tās. Pietūkušām kājām var palīdzēt šādi vingrojumi:

1. Apgulieties uz grīdas un palieciet rokas zem galvas un paceliet pēdas 90° leņķī un izpildiet “svecīti”. Palieciet šādā pozā 10 sekundes un tad pievelciet kājas pie krūtīm. Atkārtojiet šo vingrojumu 2 reizes; pirms veicat vingrojumu, uzklājiet uz kājām nedaudz eļļas.

2. Apgulieties uz muguras ar saliektiem ceļgaliem. Tad paceliet vienu kāju un veiciet nelielus apļus ar pēdas apakšu: 10 uz kreiso pusi un 10 uz labo pusi. Atkārtojiet šo vingrojumu arī ar otru kāju. Vingrojums ir ļoti labs sievietēm, kuras valkā augstpapēžu kurpes.

3. Apsēdieties uz grīdas ar saliektiem ceļgaliem piespiediet tos ķermenim tik tuvu, cik vien tas ir iespējams. Ielieciet rokas starp ceļgaliem un spiediet ceļgalus uz kreiso un tad uz labo pusi, tad atgriezieties sākuma pozīcijā.

Vingrojums nav vienkāršs, taču lieliski stiprina sēžamvietas muskulatūru un veicina asinsriti. Atkārtojiet visus vingrojumus 5 reizes.