Kā iemācīties labi gulēt?

Kā iemācīties labi gulēt?

Grozāties gultā visas nakts garumā un nevarat iemigt? Neraizējieties, jūs neesat vienīgie ar šādu problēmu. Daudziem ir līdzīgas problēmas. Miegs ir tas, ko ir jāiemācās darīt pareizi, lai gan daudzi to uzskata par pašsaprotamu līdz brīdim, kad tie kļūst par tādas šausmīgas kaites upuriem, ko dēvē par bezmiegu un kas neliek mierā nakts laikā.  

Grozāties gultā visas nakts garumā un nevarat iemigt? Neraizējieties, jūs neesat vienīgie ar šādu problēmu. Daudziem ir līdzīgas problēmas. Miegs ir tas, ko ir jāiemācās darīt pareizi, lai gan daudzi to uzskata par pašsaprotamu līdz brīdim, kad tie kļūst par tādas šausmīgas kaites upuriem, ko dēvē par bezmiegu un kas neliek mierā nakts laikā.

Svarīgi ir ievērot dažus noteikumus, lai rītā pamostos ar svaiguma sajūtu. 

1. Bioloģiskais pulkstenis

 Bioloģiskais pulkstenis jeb iekšējais pulkstenis ir uzstādīts aptuveni uz 25 stundu ciklu. Ir jānoskaidro, kad ir tas vispiemērotākais laiks doties gulēt. Vai tas ir pulksten deviņos vai ap pusnakti? Vai enerģijas pieplūdums ir jau sešos no rīta vai pirms pusdienām? Jūs esat “cīrulis” vai “pūce”?

2. Kvalitatīva gulta

Ja, pamostoties no rīta, sāp viss ķermenis, bet sāpes pāriet pēc divām trim stundām, iespējams, ka vainojama ir gulta. Šajā gadījumā ir īstais laiks izmest veco, neērto matraci un aizstāt to ar jaunu matraci. Tas ir jāizvēlas nesteidzīgi un jāizmēģina vēl pirms iegādes.   

3. Temperatūra guļamistabā

Zinātnieki saka, ka temperatūrai guļamistabā ir jābūt ap 16 grādiem Celsija, tomēr katram ir pašam jānoskaidro sev vispiemērotākā temperatūra. Ja ir pārāk karsti vai pārāk auksti, cilvēks sāk svīst vai trīcēt, tas noved pie slikta miega vai bezmiega, tādēļ vislabāk ir izvēlēties „zelta vidusceļu”.

4. Gultas veļa un pidžama

Jūs guļat uz gultasveļas, kas jums ir bijusi jau gadiem ilgi? Jūsu pidžama vai naktskrekls ir izstiepies un izbalējis pēc tūkstoš mazgāšanas reizēm? Tagad ir īstais laiks doties iepirkties un iegādāties satriecošu gultas veļu un ārkārtīgi pievilcīgu nakts tērpu.

5. Maltītes pirms gulētiešanas

Visiem ir zināms, ka pārtika sniedz enerģiju. Vismaz trīs stundas pirms gulētiešanas ir jāizvairās no smagām maltītēm, jo pilns kuņģis neļauj organismam atslābināties un iemigt. Dienas laikā ir jāietur vairākas mazākas maltītes un pirms gulētiešanas var pagatavot dzērienu no piena un kanēļa, tas veicina labāku miegu.

6. Jāsagatavojas nākamajai dienai

Grūti iemigt, ja, ejot gulēt, prātā nāk domas par lietām, kas ir jāpaveic nākamajā dienā. Risinājums – var sastādīt sarakstus, veidot plānus un pieņemt lēmumus nākamajai dienai, bet nekādā gadījumā nedrīkst to darīt tieši pirms gulētiešanas. Tāpat var izvēlēties apģērbu nākamajai dienai, citādi pirms došanās projām no mājām var izrādīties, ka vēl kaut kas ir jāizgludina.

7. Atbrīvošanās no dusmām

 Dusmas ir stresa reakcija, kas ietekmē prātu un ķermeni. Ir svarīgi pirms gulētiešanas tikt vaļā no dusmām, kas ir uzkrājušās dienas laikā. Vislabākais līdzeklis pret apspiestām dusmām ir fiziskie vingrinājumi vai atslābināšanās metodes, piemēram, meditācija, joga vai vizualizēšanas vingrinājumi.

8. Mūzikas klausīšanās

Pusstundu pirms gulētiešanas ieteicams klausīties atslābinošu mūziku. Klasiskā mūzika, meža skaņas vai okeāna viļņu šalkas nomierina un palīdz tikt vaļā no sasprindzinājuma. Vēlams piemeklēt kādu ērtu sēdvietu, piemēram, dīvānu dzīvojamajā istabā.

9. Atslābinoša vanna

Nav nekā labāka par atslābinošu vannu... Veltiet nedaudz laika sev un ejiet jaukā, karstā vannā bez jebkādas steigas. Aizdedziet smaržīgās sveces, ieslēdziet mūziku, izdzeriet tasi atslābinošas tējas un nedaudz nododieties sapņiem. 

10. Siltas kājas

Visnepatīkamākais ir, kad, ielienot zem segas un gandrīz jau iemiegot, sāk salt kājas. Vislabāk ir turēt pie gultas pudeli ar siltu ūdeni vai siltas zeķes. Ja tās ir pieskaņotas jaunās gultas veļas un pidžamas krāsai, vairs nav nekādu šķēršļu labam nakts miegam.

Laiks gulēt... 

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!