Joga veselīgam miegam

Joga veselīgam miegam

Katram ir bijušas vai vēl aizvien ir miega problēmas. Varbūt pirms gulētiešanas esam iedzēruši tasi kafijas, kas nelabvēlīgi ietekmē miega kvalitāti, vai esam devušies gulēt sliktā omā vai pat saniknoti, varbūt vienkārši nespējam aizmirst par kādu dienā notikušu pārdzīvojumu... Tam visam ir risinājums...  

Katram no mums ir bijušas vai vēl aizvien ir miega problēmas. Varbūt pirms gulētiešanas esam iedzēruši tasi kafijas, kas nelabvēlīgi ietekmē miega kvalitāti, vai esam devušies gulēt sliktā omā vai pat saniknoti, varbūt vienkārši nespējam aizmirst par kādu dienā notikušu pārdzīvojumu …  

Ja Jūs ar šāda tipa problēmām sastopaties visai bieži, iespējams, esat jau domājuši, ko darīt lietas labā. Ir vesela virkne metožu, ar kuru palīdzību varētu šīs problēmas atrisināt, tomēr, kas der vieniem, tas var nederēt citiem.

Šoreiz padalīsimies ar dažiem jogas pasniedzēja Blaž Jarc padomiem, kā uzlabot miegu ar jogas palīdzību.  

Guliet tā, it kā būtu bez dzīvības

Apgulieties uz muguras un atbrīvojieties. Šo pozu sauc Savasana. Kājas ir izstieptas un pēdas izvērstas uz āru gurnu platumā. Rokas nolieciet gar ķermeni, vienas plauktas attālumā. Pirkstus nesasprindziniet, turiet tā, lai pirkstu spilventiņi būtu vērsti pret grīdu.

Šādā pozā ķermeņa svars tiek vienmērīgi sadalīts, novēršot spriedzi uz atsevišķām ķermeņa daļām vai ekstremitātēm. Asinsrite netiek traucēta, elpošana ir vienmērīga un netraucēta. Iekšējie orgāni atrodas pareizā stāvoklī un ķermeņa svars uz tiem nespiež.

Savasana ir atvērta un atbrīvota poza, kas ķermenī vieš mieru un rāmumu.  

Mierīga vide

Pirms gulētiešanas ļoti svarīgi ir radīt sev apkārt mierīgu vidi. Tas nozīmē – izvairīšanos no jebkāda veida saspringuma un spriedzes, no TV skatīšanās vai strādāšanas pie datora. Viss iepriekš minētais veicina nervu sistēmas darbību un neļauj mierīgi iemigt.

Mierīgu un piemērotu vidi gulēšanai varam radīt, klausoties nomierinošu mūziku.  Klausoties jogas mūziku sasniedzam „enkura” efektu, kas nomierina un sagatavo miegam.

Vietai, kurā ir guļamzona, jābūt labi vēdinātai un aptumšotai. Ļoti svarīga ir matrača un spilvenu kvalitāte.  

Katru dienu vienā un tajā pašā laikā

Pat, ja to ir grūti panākt, tas ir iespējams – viss, kas ir nepieciešams, ir mazliet pašdisciplīnas, kurai pateicotie, ātri vien pieradīsiet doties pie miera un mosties vienā un tajā pašā laikā. Šis režīms viesīs sakārtotības un sistēmas izjūtu, kad atpūtas un darba laiks tiek savstarpēji nodalīti.

Miega laikā ļoti liela nozīme ir elpošanai. Daudziem cilvēkiem ir alerģiskas izpausmes vai pat saslimšanas, reizēm elpošana ir apgrūtināta dienā piedzīvotā stresa dēļ. Elpošanas problēmas īpaši manāmas kļūst vēlajās vakara stundās – ejot gulēt, pirms iemigšanas, kad cilvēki mēģina iemigt.

Ajūrvēdas ieteikums doties gulēt pirms desmitiem vakarā ir ļoti interesants. Vēlākajās stundās mūs pārņem uguns (šķidruma palielināta funkcionēšana), kas ilgst apmēram līdz diviem naktī. Nokavējot pareizo gulētiešanas laiku, tā īsti iemiegam tikai pēc diviem naktī.

Noskaņojiet sevi uz mierīgu gulēšanu

Ļoti svarīgi ir kā mēs sevi noskaņojam – kā pa dienu, tā pirms gulētiešanas. Noskaņosim sevi mierīgam miegam!

Viens no jogas ieteikumiem šajā sakarā ir apstiprinājumu izmantošana. Vienkāršai, pozitīvai domāšanai, kurai mēs pievēršamies pirms gulētiešanas, ir ļoti pārsteidzošs efekts!  Padarīsim dienas nobeigumu patīkamu, ar „Es dodos pie miera mierīga un apmierināta. Es ļauju sev iegrimt mierīgā miegā”.

Pavisam nopietni – to ir vērts pamēģināt!  

Jogas pozas

Guļamvieta ir piemērota arī dažu jogas pozu izmēģināšanai, kas nomierina ķermeni un prātu un ieved iekšējā miera stāvoklī. Tajā pašā laikā šī ir lieliska sagatavošanās kvalitatīvam un netraucētam miegam.  

Mēs jau minējām rumpja pozu – savasana. Uz sava matrača varat ieņemt arī bērna pozu (Balasana). Apgulieties uz saliektiem ceļgaliem, pieri pavēršot pret matraci. Rokām jābūt atbrīvotām un novietotām gar ķermeni. Ja ir augsts asinsspiediens, palieciet kaut ko zem pieres – vai tās būtu rokas, vai spilvens.

Šajā pozā tiek ērti pozicionēts vēders, turklāt ķermenis ir atbrīvots no spriedzes. Šajā pozā sajutīsiet mugurā patīkamu stiepšanos. Varat dažas reizes pakustēties uz priekšu un atpakaļ, un veikt ilgu izelpošanu.

Pirms došanās gulēt, Pavanamuktasana poza arī ir no tām, kas ierindojamas kā ieteicamās pozas, jo tā noņem spriedzi no gremošanas sistēmas, atbrīvo muguras apakšējo daļu un sniedz atbalstu elkoņu locītavām.

Apgulieties uz muguras un satveriet ceļgalus. Vienlaicīgi ar izelpas veikšanu, pievelciet ceļgalus tuvāk krūtīm. Ieturiet šo pozu uz kādu brīdi – apmēram pusminūti – un tajā laikā atcerieties veikt dziļas izelpas. Tad lēnām nolieciet ceļgalus uz matrača.

Atkārtojiet šo vingrinājumu vairākas reizes. Kad vingrinājumu būsiet pabeiguši, izstiepiet vienu kāju un pēc tam – otru.

Saldus sapņus!

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!