9 ieteikumi veselīgam bērna miegam

9 ieteikumi veselīgam bērna miegam

Jebkuram cilvēkam miegs ir ļoti svarīgs, somēr īpaši svarīgs tas ir maziem bērniem, kam ir intensīvi jāaug un jāattīstās. Šeit jūs varēsiet redzēt 9 ieteikumus veselīgam mazuļa miegam, lai gan jūs, gan jūsu bērniņš būtu izgulējušies un laimīgi.

1. Nosakiet prioritātes!

Lai visi ģimenē būtu darbspējīgi un justos labi, ir jāparūpējas par to, lai mazulis gulētu 8 stundas, ja tas tiks nogarantēts, tad būs laimīgs ne tikai mazulis, jo būs izgulējies, bet arī vecāki.

2. Radiet bērnam un sev miega režīmu

Mazuļa miega režīmam jābūt tādam pašam ka vecāku miega režīmam. Ja tas netiks ievērots, tad jums neizdosies izgulēties un mazulis arī var būt niķīgs.

Jau laikus gatavojat bērnu nakts mieram. Nosakiet laiku, kurā sākas šis brīdis. Šim laikam ir jābūt arī visērtākajam priekš jums. Vienalga, vai tas būtu no plkst. 20:00 līdz 04:00, no 22:00 līdz 06:00 vai no 00:00 līdz 08:00 rītā. Kad jums atbilstošākais laiks ir izvēlēts, tad atcerieties, ka tam jāseko līdzi būs vienmēr, lai mazulim rodas pieradums.

3. Izlemiet, kur mazulim gulēt

Šeit ir iespējami 3 varianti:

  1. bērna gultiņa vecāku guļamistabā - optimāli bērnam pirmajā dzīves gadā un pieņemami līdz bērna aptuveni trīs gadu vecumam;
  2. bērna gultiņa bērnistabā – lielisks variants bērniem virs 2,5 gadu vecuma;
  3. gulēšana pie vecākiem viņu gultā – mūsdienās daudzi izvēlas šo variantu, lai varētu labāk pieskatīt mazuli.

4. Nebaidieties mazuli pamodināt!

Ja Jūs gribat, lai Jūsu bērns labi guļ naktī, nepieļaujat, ka viņš dienas laikā guļ pārāk ilgi.

Miega nepieciešamība bērniem dažādos vecumos: līdz 3 mēnešu vecumam — 16—20 stundas; 6 mēnešu vecumā — 14,5 stundas; 12 mēnešu vecumā — 13,5 stundas; 2 gadu vecumā — 13 stundas; 4 gadu vecumā — 11,5 stundas; 6 gadu vecumā — 9,5 stundas; 12 gadu vecumā — 8,5 stundas.

Mēs ar Jums tagad zinām, ka 6 mēnešu vecam bērniņam ir jāguļ diennaktī apmēram 14,5 stundas. Ja vecāki vēlas mierīgi pagulēt 8 stundas naktī, tad bērna dienas miegam jābūt ne ilgākam par 6,5 stundām. Bet, ja bērniņš pa dienu noguļ 9 stundas, tad ir maz ticams, ka naktī viņš nogulēs 8 stundas. Tāpēc, ja mazulis vēl nav pamodies guļot pa dienu pēc nepieciešamā laika, tad pamodiniet viņu.

5. Optimizējiet ēdināšanu!

Pirmajos 3 dzīves mēnešos bērniņš naktī varētu ēst 1-2 reizes. Bet 3-6 mēnešu vecumā viena ēdienreize naktī būtu normāla. Pēc 6 mēnešu vecuma bērnam nav nepieciešama nakts ēdināšana - tīri bioloģiski.

Bērns var gribēt rokās, var pieprasīt sabiedrību, zīšanu, šūpināšanu un pieprasīt visu var aktīvāk, ilgāk un biežāk, ja prasības tiek apmierinātas, tāpēc neaizraujaties bērnam dot visu, ko viņš vēlas.

Pacentieties pirmspēdējo ēdināšanas reizi pirms gulēt iešanas izveidot tādu vājāku, nepabarojiet mazuli "līdz galam", bet maksimāli pabarojiet viņu tieši pirms miega. Atcerieties: izsalkums - nav vienīgais raudāšanas iemesls, nebarojiet bērnu naktī katrā viņa pīkstiena reizē. Pārēšanās ir galvenais vēdersāpju iemesls, kas saistīts ar miega traucējumiem.

6. Piekopjat aktīvu dzīvesveidu ar mazuli pa dienu.

Pastaigājieties, lieciet bērnu pa dienu gulēt svaigā gaisā, kopā iepazīstiet pasauli, paplašiniet bērna redzesloku, spēlējiet dažādas kustību spēles, vienā vārdā – aktīvi pavadiet laiku.

Tomēr vakarā parūpējaties par to, lai mazulis būtu emocionāli sagatavots miegam, šeit fiziskās aktivitātes neiederēsies. Mierīgas spēles, jauku pasaku lasīšana, jau zināmu multfilmu kopīga skatīšanās, miega dziesmiņa mammas izpildījumā  - tā būs labākā sagatavošanās miegam.

7. Padomājiet par svaigu gaisu guļamistabā!

Tīrs, dzestrs, svaigs gaiss guļamistabā ir ļoti svarīgs!

Regulāri vēdiniet telpas! Telpās ir jāveic regulāra mitrā uzkopšana. Lielisks palīgs būs gaisa mitrinātājs, termometrs, hidrometrs, kā arī regulējami apkures radiatori.

Optimālā gaisa temperatūra — 18—20 °С, ar nosacījumu, ka tā ir bērnu istaba (tas ir, - vieta, kur bērns ne tikai guļ, bet arī pa dienu pavada laiku); bet, ja runa ir par bērna guļamistabu — 16—18 °С.

Optimālais gaisa mitrums — 50—70%.

8. Izmantojiet vannošanās iespējas pilnībā!

Vakara vannošanās lielā vannā, ne pārāk siltā ūdenī - lielisks veids, kā fiziski nogurt un radīt izsalkuma sajūtu, jo pēc vannas ar lielu apetīti var kārtīgi paēst un gulēt līdz pat rītam.

Masāža,  vingrošana pirms vannošanās, higiēnas procedūras un silts apģērbs pēc vannošanās - tas viss nāk par labu ne tikai pašam vannošanās procesam, bet arī miegam.

9. Sagatavojiet gultiņu!

Stingrs, līdzens matracis - mazuļa ķermenim  nav jāiegulst matracī (Dormeo iesaka - Matraci bērniem Baby). Līdz 2 gadu vecumam var iztikt bez spilveniem, pēc tam gan spilventiņu var lietot (Dormeo iesaka - 3-slāņu anatomisko spilvenu Memosan bērniem).

Gultasveļai jābūt no dabīgiem materiāliem, tīrai, mazgātai ar speciāliem bērnu veļai paredzētiem mazgāšanas līdzekļiem, kā arī - tā ir kārtīgi jāizgludina. Iesakam jaunajiem vecākiem piedalīties Dormeo "Mazā čučētāja aplikācijā" mūsu Facebook lapā! Reģistrēties varat šeit: http://on.fb.me/1Em9PNq

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!