Atklājam 7 svarīgas patiesības par miegu

Atklājam 7 svarīgas patiesības par miegu

Vidēji trešo daļu no dzīves mēs pavadām guļot, bet vai tas padara mūs par miega ekspertiem? Ne gluži. Pastāv tik daudz lietu, kuras mēs nezinām par šo īpašo atpūtas veidu, lai arī guļam katru nakti. Ir pienācis laiks atklāt 7 svarīgas patiesības par gulēšanu.

#1: Kāpēc cilvēki dažreiz miega laikā liek spilvenu starp ceļiem?

Tāpēc, ka tas ir ērti un patīkami! Spilvena novietošanai starp ceļiem miega laikā ir divas būtiskas priekšrocības. Pirmkārt, tas nodrošina labāku gaisa cirkulāciju, kas ir īpaši parocīgi gada siltākajos mēnešos. Otrkārt, tādā veidā cilvēks ieņem veselīgāku gulēšanas pozīciju, kas mazina spriedzi muguras lejasdaļā un gurnos, novēršot iespējamās problēmas šajās zonās un atvieglojot sāpes, ja tādas jau eksistē.

#2: Kāpēc dažiem cilvēkiem tiek novērota miega paralīze?

Miega paralīze ir nepatīkams un bieži vien biedējošs stāvoklis, kas uz laiku liedz cilvēkam kustēties, runāt vai reaģēt uz jebkādiem vides stimuliem. Tā var parādīties divās miega fāzēs – iemiegot un pamostoties. Miega paralīzei ir raksturīgas arī halucinācijas un spiediena sajūta. Tad kāpēc daži cilvēki piedzīvo šo nepatīkamo fenomenu? Eksperti uzskata, ka to izraisa miega REM fāzes (miegs ar ātrajām acu kustībām jeb seklais miegs) traucējumi, kas liek prātam būt daļēji nomodā, kamēr muskuļi vēl joprojām “guļ”.

#3: Kāpēc miegs ir tik ļoti svarīgs slimības laikā?

Atzīsti, kad esi slims, Tavs ķermenis ir labs tikai vienā lietā – gulēšanā. Par laimi, tas ir tieši tas, ko ārsti iesaka dažādu saslimšanu gadījumos. Bet kāpēc tad miegs ir tik svarīgs? Miegs stiprina imunitāti, nodrošinot ķermenim vairāk “kareivju”, lai cīnītos ar infekcijām. Gadījumā, ja Tev sanāk saslimt, aizvelc aizkarus, izslēdz gaismas, ietinies mīkstā segā un guli tik daudz, cik vien vari! Tas ievērojami palielinās iespēju ātrākam atveseļošanās procesam.

#4: Kāpēc pēc ēšanas gribas gulēt?                     

Cik daudz reižu Tu esi vēlējies ierāpties gultā un nedaudz pasnaust pēc sātīgām pusdienām? Iespējams, Tu jau nojaut, ka neesi vienīgais, kas izjūt šādu vēlmi! Tam, ka pēc ēdienreizes jūtamies miegaini, ir bioloģiski iemesli. Ķermenim ir jāatpūšas, lai efektīvi pārstrādātu ēdienu un saglabātu enerģiju. Precīzāk (tiem ziņkārīgajiem zinātniskajiem prātiem) – ēšana aktivizē parasimpātisko nervu sistēmu, kas savukārt palēnina sirdsdarbību un elpošanu, bet palielina kuņģa-zarnu trakta motoriku, radot labi zināmo miegainības sajūtu.

#5: Kāpēc daži cilvēki runā miega laikā?

Medicīnas speciālisti norāda, ka runāšana miegā ir diezgan izplatīta parādība. Pētījumi rāda, ka  apmēram puse no visiem bērniem runā miegā, kā arī apmēram 5% pieaugušo. Kāpēc viņi to dara? Tas vēl joprojām nav zināms, jo runāšana miegā var sākties praktiski jebkurā miega fāzē. Dažreiz tās var būt garīgo traucējumu vai citu slimību sekas, tomēr visbiežāk runāšana miegā ir konkrētu medikamentu (vai vielu) lietošanas sekas, kā arī tā var rasties stresa, dažādu problēmu, rūpju vai drudža ietekmē.

#6: Kāpēc miegs ir nepieciešams mūsu smadzenēm?

Cik reižu vecāki Tev ir teikuši bērnībā, ka Tavām smadzenēm ir nepieciešams miegs, lai Tu izaugtu un kļūtu par veselu un gudru cilvēku? Viņiem bija taisnība – smadzenēm tiešām ir vajadzīgs miegs, tāpēc ka tas stiprina neironu savienojumus, kuri savukārt veicina smadzeņu darbību un sekmē, piemēram, ātrāku mācīšanos un labākas atmiņas veidošanos, kā arī uzlabo koncentrēšanās spējas. Vai Tu zināji, ka miega trūkums var veicināt Alcheimera slimības attīstīšanos?

#7: Vai ir labi gulēt uz muguras?

Dažiem to nemaz nevajadzētu darīt. Gulēšana uz muguras nav ieteicama cilvēkiem, kuri krāc un cilvēkiem ar konkrētiem miega traucējumiem (piemēram, miega apnoju).Tomēr lielākajai daļai cilvēku, gulēt uz muguras ir pat ieteicams. Pirmkārt, tāda veida gulēšanas pozīcija ir labvēlīga mugurkaulam un kaklam, tā kā tādā stāvoklī guļošajam ir taisna mugura (ar nosacījumu, ka tiek gulēts uz kvalitatīva matrača).

Otrkārt, guļot uz muguras, tiek samazināts krunciņu skaits, kuras var rasties vairāku gadu garumā, sejai berzējoties gar spilvenu. Treškārt, šāda veida gulēšanas pozīcija salīdzinājumā ar citiem gulēšanas stāvokļiem »novada« šķidrumus no sejas, lai cilvēks varētu pamosties ar mazāk uzpampušu seju. Skaistuma noslēpums ir kvalitatīvs miegs!

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!