7 visizplatītākie mīti par bērnu miegu

7 visizplatītākie mīti par bērnu miegu

Mazi bērni parasti guļ bieži un visai daudz, tomēr katram no viņiem ir savi miega paradumi. Tāpēc ir šadas tādas lietas, kuras būtu jāzina arī miega sakarā, lai nodrošinātu bērnam kvalitatīvu gulēšanu, kas nepieciešama augšanai un attīstībai. Uzziniet 7 izplatītākos mītus par bērnu miegu, kas būtu jāzina, lai jūsu bērns labi izgulētos.  

Mazi bērni parasti guļ bieži un visai daudz, tomēr katram no viņiem ir savi miega paradumi. Tāpēc ir šadas tādas lietas, kuras būtu jāzina arī miega sakarā, lai nodrošinātu bērnam kvalitatīvu gulēšanu, kas nepieciešama augšanai un attīstībai. Uzziniet 7 izplatītākos mītus par bērnu miegu, kas būtu jāzina, lai jūsu bērns labi izgulētos.  

1.mīts – bērniem nav nepieciešams gulēšanas režīms.

Bērni tikai iegūs, ja konsekventi pieturēsimies pie nakts miega un diendusas režīma. Ieviešot regularitāti un sistemātiskumu, mēs ierādām bērniem gulēšanas kārtību un tās pamatus, kas ir ļoti svarīgi bērna augšanas un attīstības laikā.

2.mīts –  bērni spēj nogulēt visu nakti.

Tieši tāpat kā pieaugušie, arī bērni nakts laikā mostas 4-5 reizes. Vienīgā atšķirība ir tā, ka pieaugušie jau ir iemācījušies, kā ātri atkal iemigt, bet bērni to vēl nav apguvuši. Daudzi bērni spēj vieni paši atkal iemigt jau pēc otrā vai trešā dzīves mēneša, bet daži bērni to nespēj arī sešu vai pat vairāk mēnešu vecumā.  

3.mīts – jūs varat iedrošināt bērnu nogulēt visu nakti, iedodot viņiem paēst īstu ēdienu (nevis šķidrumu) (pirms 4-6 mēnešu vecuma).

Daudziem vecākiem ir maldīgs priekšstats, ka šī metode ir iedarbīga (domājot, ka sāta sajūta izraisa miegainību), bet īstenībā tā tas nav. Maziem bērniem vēl nav pietiekami attīstīta gremošanas sistēma un morālās motorikas darbība, tādēļ cietas barības uzņemšana var izraisīt dažādas alerģijas.  

4.mīts – bērns var pietiekami labi izgulēties arī ratos un autokrēsliņā.

Pāris minūtes miega ratos vai autokrēslā spēj nomierināt bērnu, bet neļaujiet tam kļūt par ieradumu. Ja bērns guļ ratos vai autokrēsliņā, viņa miegs ir trausls, līdz ar to netiek nodrošināta dziļā un veselīgā miega fāze. Vismaz 50% no visa laika bērnam vajadzētu gulēt ciešajā REM fāzē, kuras laikā aktivizējas tie smadzeņu hormoni, kas atbild par augšanu un attīstību.

5.mīts - ja bērns negulēs diendusu, viņš labāk gulēs naktī.

Diendusas ignorēšana vai neievērošana var novest līdz miega trūkumam un nepietiekamībai. Bērniem, kas ir pārāk noguruši, būs nemierīgs miegs, kura iemesls ir kortizola – adrenalīna veida – izdalīšanās, tādēļ nākošajā rītā viņi pamodīsies agrāk (nevis vēlāk).   

Dienas laikā bērnam ir pietiekami labi jāizguļas, lai labāk gulētu arī nakts laikā. Protams, bērnam kļūstot vecākam, viņiem pusdienu miega  laiks kļūst īsāks. 15. līdz 18.mēneša laikā bērni pāriet no divām pusdienmiega reizēm uz vienu, bet apmēram 5 gadu vecumā bērni no pusdienmiega atsakās vispār.

6.mīts – bērns, kas rāpjas ārā no gultiņas, ir gatavs lielajai gultai.

Ne vienmēr. Bērna pārlikšana lielajā gultā pirms 2 gadu vecuma sasniegšanas, neatrisinās miega problēmas, tās tiks vēl saasinātas. Šajā vecumā bērni vēl ir pārāk mazi, lai saprastu, kāpēc viņiem ir jāguļ savās gultiņās.

7.mīts – daži mazuļi vienkārši nevēlas gulēt.

Visi bērni spēj iemācīties gulēt mierīgi. Ja bērns ir vecāks, šī mācība varētu aizņemt vairāk laika un piepūles, bet, neskatoties uz to, visi bērni spēj apgūt patstāvīgu iemigšanu un mierīgu naktsmiegu.   

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!