5 iemesli, kāpēc bērni atsakās iet gulēt (un 4 lieliski padomi, kā likt viņiem ātrāk doties pie miera)

5 iemesli, kāpēc bērni atsakās iet gulēt (un 4 lieliski padomi, kā likt viņiem ātrāk doties pie miera)

Vai atceraties sevi bērnībā, kad Jūs nevēlējāties vakarā iet agri gulēt? Toreiz tas bija jautri, bet tagad, kad Jūsu pašu bērni atsakās līst iekšā gultā, tas vairs lielu prieku nesagādā, vai ne? Ja Jums rodas problēmas nolikt Jūsu bērnu gulēt, šis raksts palīdzēs saprast, kādi ir svarīgākie iemesli, kāpēc tā notiek. Tāpat Jūs uzzināsiet, kā padarīt Jūsu bērnu gulētiešanas procesu daudz vieglāku. 

Pastāv simtiem iemeslu, kāpēc bērni nevēlas doties pie miera, jo bērni taču ir tik dažādi! Šeit būs 5 svarīgākie iemesli, kas var padarīt katru vakaru pirms gulētiešanas par īstu elli.

Apkārt notiek pārāk daudz interesantu lietu

Ir pilnībā saprotams, ka ir gandrīz neiespējami iet gulēt tajā pašā laikā, kad bērnam ir jāiet gulēt. Centieties radīt sajūtu, ka tuvojas dienas beigas un ir laiks atpūsties. Ja Jūsu bērns jutīs, ka viņš palaiž garām kaut ko ļoti īpašu, tāpēc, ka jāiet gulēt, tas var padarīt situāciju vēl sarežģītāku.

Bērni ir pārāk noguruši vai noguruši nepietiekami lielā mērā

Noķert to precīzo mirkli, kad Jūsu bērns ir miegains un gatavs doties gulēt, ir praktiski neiespējami – tā ir gandrīz kā māksla! Un tāpēc ir svarīgi apgūt šo mākslu pēc iespējas ātrāk, ja vēlaties saglabāt savas nervu šūniņas.

Pārāk liels nogurums vai otrādi – nepietiekams nogurums ir iemesls, kāpēc bērni nevēlas iet gulēt, tāpēc tas noteikti būtu jāuztver ļoti nopietni.

Pārejas periods no kādas aktivitātes līdz gulētiešanai nav pietiekami efektīvs

Vai Jūs varat aizmigt uzreiz pēc kāda spraiga televīzijas šova vai aizraujošas sarunas? Nē? Arī Jūsu bērns to nevar – tieši tāpēc gulētiešanas režīms ir tik svarīgs. Pārliecinieties, ka pāreja no dienas laika uz nakts laiku ir pietiekami prasmīga un pakāpeniska, jo tas var būt viens no iemesliem, kāpēc bērni nevēlas uzreiz doties gulēt.

Bērni ir nervozi, uztraukti vai noraizējušies

Pat, ja Jūs domājat, ka Jūsu bērnam nav iemeslu par kaut ko uztraukties, tas varētu būt tālu no patiesības. Bērniem rodas stress tāpat kā pieaugušajiem, protams, citu iemeslu dēļ, bet tomēr emocionālā spriedze pastāv. Nepatikšanas skolā vai problēmas ar draugiem, kā arī citi uztraukumi, kas varētu Jums šķist nesvarīgi, var viegli ietekmēt bērna nevēlēšanos doties gulēt.

Bērni vēlas apliecināt savu neatkarību

Sava personīgā gulētiešanas laika noteikšana bērniem nozīmē savas neatkarības apliecināšanu, kas var radīt daudz problēmu vakarā, kad jādodas gulēt. Protams, Jūs nevarat ļaut viņiem pašiem noteikt laiku, kad palīst zem segas, tomēr Jūs varat ļaut viņiem izvēlēties kaut ko citu, kas saistīts ar gulēšanu. Ļaujiet Jūsu bērnam izvēlēties pidžamu, kurā viņš gulēs, stāstu, kuru Jūs viņam lasīsiet vai vannas putu smaržu – bet nepiekrītiet kompromisam par viņu gulētiešanas laiku.

4 lieliski padomi padarīt gulētiešanas procesu vieglāku

Nepiekāpieties!

Šis, iespējams, ir vislabākais padoms, kad runa ir par gulētiešanas režīmu un tajā pašā laikā to ir vissarežģītāk īstenot. Kad Jūs piekāpjaties, Jūs izdarāt trīs soļus atpakaļ, jo pēc tam atgriezties pie sākotnējā režīma ir ļoti, ļoti grūti. Esiet maigi, bet nelokāmi – parasti tas labi darbojas attiecība uz bērniem.

Izveidojiet labu gulētiešanas režīmu

Gulētiešanas režīms ir ļoti svarīgs un tas palīdzēs Jūsu bērnam vieglāk pāriet no dienas laika uz vakara laiku. Tā varētu būt jauka vannošanās, īss stāsts pirms miega vai vienkārši relaksējoša un mierīga saruna par Jūsu bērna dienu.

Sūtiet bērnus gulēt vienmēr vienā un tajā pašā laikā

Gulētiešanas laika maiņa nedēļas nogalēs un brīvdienās ir izplatīta kļūda, ko pieļauj daudzi vecāki. Tas varētu likties pašsaprotami, ka šajās dienās režīms mainās, tāpēc vieglāk ir ļaut bērniem doties gulēt vēlāk. Tomēr tas nozīmē, ka Jums nāksies mainīt gulētiešanas laiku atkal un atkal, tāpēc gudrāk ir pieturēties pie viena konkrēta laika visās dienās.

Padariet bērna gultasvietu pēc iespējas ērtāku

Ir taču daudz patīkamāk aizmigt ērtā, tīrā un mīkstā gultā, kurai ir patīkama smarža, tāpēc ir jāpārliecinās, ka Jūsu bērns guļ uz augstākās kvalitātes matrača un spilvena, tīras un gaisīgas gultasveļas patīkami izvēdinātā istabā. Tas var lieliski atrisināt Jūsu bērna problēmas ar miegu.

  • Norēķinu veidi
    Noformējot pasūtījumu, Jūs varat norēķināties ar online maksājumu vai arī skaidrā naudā preci saņemot.
  • 14 dienu atgriešanas tiesības
    Gadījumā, ja Jūs neesat apmierināts ar pirkumu, Jūs varat atgriezt preci, un mēs atmaksāsim atpakaļ Jūsu samaksāto naudu.
  • Zvani mums
    Zvaniet mums 67 169 012. Mēs būsim priecīgi atbildēt uz Jūsu jautājumiem un palīdzēsim pirkuma procesā Dormeo internetveikalā.
  • 100% droši pirkumi
    Jūsu iepirkšanās Dormeo internetveikalā ir droša. Mēs garantējam Jūsu privātumu.

Dormeo Latvija

Dormeo piedāvā visdažādākos matračus visām gulēšanas pozām, tiem, kuri cieš no alerģijām, kuri naktīs svīst, kā arī stingrākus un mīkstākus matračus un risinājumus pāriem ar iespēju matraci apgriezt uz otru pusi. Matrači ir darināti no dažādiem materiāliem, un pareizā izvēle ir īpaši svarīga cilvēkiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Matracis, kas samazina spiediena punktus, parasti nodrošina daudz kvalitatīvāku miegu. Izpētiet Dormeo piedāvājumu un izvēlieties piemērotāko matraci sev!
Piesakieties jaunumiem e-pastā!

Telefona atbalsts

Konsultants ir gatavs atbildēt uz Jums interesējošiem jautājumiem saistībā ar produktiem, kas Jums interesē. Turklāt, Jums palīdzēs orientēties mūsu mājaslapā un pie iepirkšanās. Lūdzu norādiet savu telefona numuru zemāk, un mēs ar sazināsimies tuvākajā laikā!

Zvans Jums neizmaksās neko!

Piezvanīt man!